de lucht in

Gisteren zijn we naar Kennedy Space Center geweest. Dat was dezelfde weg naar het strand van tante Linda, maar dan rechts. Je kon gelijk zien dat we er waren want er stonden een heleboel grote raketten en ook de benzinetank van de shuttle. We zijn eerst met een bus gaan rijden en hebben gezien waar de raketten uit de fabriek komen. Ze gaan dan op een grote rupsband over stenen naar een platform waar hij de lucht ingaat. Nu stond er geen raket en dat is maar goed ook want als er wel een raket staat mag je er niet komen. Als de motoren aangaan komt er een heleboel vuur en dus mag je niet in de buurt zijn. De bus stopte bij een andere raketten fabriek en daar mochten we in. We zagen gelijk een hele grote raket. Die was 9 bussen hoog en ook 2 keer zo hoog als het beeld van New York. De raket was nog niet klaar want deze lag en een raket die klaar is staat rechtop.

We hebben ook de raket gezien die naar de maan gegaan is. Dat was in een grote zaal. Daar was eerst een film en toen ineens zagen we voor ons de raket voor de maan. Dat was een kleine. Ook de astronaut stond er ineens naast. De aarde konden we ook zien want we waren nu op de maan en daar kun je de aarde zien als het licht is. Dus alleen overdag en niet ’s nachts want dan is het donker en liggen we te slapen. Je kunt dan wel weer de maan zien maar dan moet je wel op de aarde zijn.

Van opa hebben we geld gekregen omdat we al heel goed kunnen zwemmen. Senna en ik hebben een Space Shuttle gekocht. Hij was net echt. En ik kan het weten want ik heb ook de echte gezien. Dat was in een ander gebouw. Je moet eerst helemaal omhoog lopen en als je er bent zie je een film. Aan het einde van de film zie je dan de Space Shuttle op het scherm. Maar het mooie is dat je denkt dat je hem op het scherm ziet maar dat is niet waar. Je ziet hem door het scherm want als het scherm omhoog gaat zie je ineens de echte Space Shuttle hangen. Die is echt heel groot. Wel 100 keer zo groot als die van ons. Ook kun je door het Space Station kruipen. Dat is heel leuk. Opa durfde niet want aan het eind moet je door een glazen buis kruipen en dan zie je onder je de grond. Die is heel diep beneden want het Space Station hangt heel hoog in de lucht. Dat moet omdat de Space Shuttle er naast hangt en die komt bijna met zijn vleugels op de grond. Zo groot is die.

Daarna zijn we naar de bioscoop gegaan. Een 3D. Want je moest een bril op. Het was een echte bioscoop want papa heeft popcorn gehaald en die hebben we lekker op gegeten tijdens de film. Senna heeft ook popcorn gegeten maar verder niet naar de film gekeken. Hij is bij opa op schoot gaan zitten slapen. Moet hij weten, maar dan heeft hij Nederland niet gezien. Ik wel want ze lieten een film zien van het Space Station en want je allemaal kunt zien als je zo hoog in de ruimte bent. Het maakt daar niet uit of het dag of nacht is want als het donker is kun je daarboven mooi de lampjes van de aarde zien, Als het licht is kun je zelfs op de bodem van de zee kijken.

Als je eens in Florida bent moet je daar echt gaan kijken want je hebt een hele dag nodig. Opa vond dat wel jammer want vlak in de buurt heb je ook het politie museum en daar wilde hij ook wel kijken. Moet hij een andere keer maar terug gaan, volgend jaar of zo. Ga ik ook weer mee want ik wil nog wel een keer. Senna mag dan ook wel mee want die kan al heel goed zwemmen. Hij mag al zonder bandjes in het zwembad ook als er niemand anders in is. Maar dan moet er wel iemand bij het zwembad zijn die op hem let.

We gaan vandaag nog een keer naar de mini golf want we mogen nog een keer en morgen kan het niet meer. Dan moeten we weg naar een ander huis in Naples. Dat ligt aan de zee en kunnen we lekker naar het strand. Hoe het daar is dat vertel ik wel een andere keer. Opa moet er nu bij want hij wil de foto’s erbij zetten. Ik had toch beloofd dat ik de taart zou laten zien en als je wat beloofd . . .