Met gevaar voor eigen leven gevaren

Onze belevenissen van de afgelopen dagen hebben even op zich laten wachten. Ze hebben zo’n diepe indruk op ons gemaakt, dat we ze even goed tot ons moesten laten doordringen. Tja en dat kost al gauw meer dan een dag.

Vrijdag hebben we tussen de krokodillen gezwommen. Althans dat hadden we kunnen doen als we het gewild hadden. We zijn gaan roeien in het Wekiva State Park. Schitterend in één woord en echt daar is geen woord van gelogen. We kregen een soort van kano, maar toch ook weer niet want anders was het geen roeien meer, maar kanoën. Maar bij nader inzien was het ook geen roeien, want dat doe je met een roeispaan en ook die hadden we niet.Wel een soort van Kajak peddel maar dan zonder kajak. Wat het ook was, het was in één woord schitterend.

Glas helder water door een soort van bos waar, op zonnige plekken, de bewoners lagen te zonnen. 5 krokodillen hebben we zien liggen en één zwemmend. En dat dan terwijl je in een roeikajakkanoboot er langs vaart. Als ze het zouden willen konden ze met 1 slag bij je zijn. Gelukkig wilden ze dat niet en hebben wij het er levend vanaf gebracht. Logisch, want anders had u dit verhaal niet kunnen lezen.

Waar we wel vlak langs en zelfs overheen gevaren zijn dat waren de schildpadden. Die zwommen daar talrijk van groot tot klein. 4 ½ uur zijn we onderweg geweest. Niet dat we de gehele tijd gevaren hebben. We hebben onze roeikajakkanoboot aan de kant gelegd en hebben genoten van de zon en daarbij ook wat gegeten en gedronken. Ik kan nu gerust zeggen dat we Gatortail gegeten hebben. Maar dat hebben we toen maar even voor ons gehouden. We moesten tenslotte nog terug en we hadden op de heen weg al 5 krokodillen zien liggen. Er hoefde er maar 1 agressief te worden omdat we van een ander, wel of niet ver, familielid van hem of haar zijn staart genuttigd hadden.

Zaterdag hebben we genoten van de zon aan de rand van ons eigen zwembad.

Vandaag hebben we eerst Moederdag gevierd en gezwommen. Daarna zijn we naar Disney Springs gegaan. Daar zijn we in 2014 ook geweest maar toen waren ze ernstig aan het verbouwen en uitbreiden. Ook nu waren ze daar nog druk mee. Disney Springs is geen pretpark maar wel leuk om te bezoeken. Met allerlei winkels en restaurants> Er is zelfs een Lego winkel. Daar kun je bijna alle Lego stenen e.d. los kopen. Dus als je wat kwijt geraakt bent in de loop der tijd kun je ze daar weer per stuk kopen. Nou ja per stuk. Je kunt en beker vullen met alles wat je nodig hebt en ik kan u verzekeren dat de beide heren al menig onderdeel kwijt geraakt zijn.

Eigenlijk wilden we daarna het vuurwerk van Disney World gaan bekijken, maar er moest ook nog gegeten worden. Omdat we mogelijk dinsdag toch naar Disney World gaan hebben we het vuurwerk even laten schieten. Of we daarmee wat opgeschoten zijn leest u de volgende keer.

De Polsbroekers

Jongens toch wat een avonturen en wilde beesten!! Ik dacht dat opa en oma vorig jaar in Canada al met gevaar voor eigen leven gingen, maar bij jullie is het ook niet ongevaarlijk. Kalkoengieren, krokodillen en schildpadden. Die laatste waren hopelijk geen bijtschildpadden?