Afgekoeld

Eigenlijk had hier het verhaal van één van de heren moeten staan, maar die hebben mij een ultimatum gesteld. Zij het verhaal en ik de foto’s. Daar heb ik nu tijd genoeg voor vinden ze. U ziet het de keuze is gemaakt. Niet dat ik u de foto’s wil onthouden, maar het opschrijven van onze gebeurtenissen gaat sneller.

Wij hebben de dag van de arbeid op gepaste wijze door gebracht. Wij hebben helemaal niets gedaan. Nou ja, bijna niets want we zijn van de koelkast naar het zwembad gelopen en na enige tijd weer terug.

Vandaag zijn we naar Kelly park gereden. Dat is en park waar een riviertje door heen stroomt en daar kan je lekker op dobberen. De meesten doen dat met een rubber binnenband, maar je kunt je ook gewoon met de stroom mee laten voeren. Eerst hebben we langs het riviertje gelopen en toen door het park. Dat was een warme klus dus terug bij de auto ons gauw omgekleed en terug naar het riviertje.

Daar bleek dat het water toch wel kouder was dan verwacht, maar een maal erin was het heerlijk koel. Het water was helder en je koelde er heerlijk in af. Al zwemmend kwamen we 2 otters tegen die vreemd naar ons keken, maar ons verder met rust lieten. Hebben wij ook met hen gedaan.

Helaas liep het avontuur ten einde en moesten we op het eind het eind weer terug. Je kon natuurlijk tegen de stroom in terug lopen maar dat kostte meer moeite dan over het land. Bij het begin eindigde onze tocht. We waren in inmiddels weer opgewarmd en eigenlijk lonkte het koele water weer.

Wetende dat we een uur terug moesten rijden en dat het al 16.30 uur is maar besloten de koelte van de auto op te zoeken. Onderweg nog vlees voor de BBQ ingeslagen maar dat viel bij thuiskomst tegen, Niet het vlees, maar wel de vis. Niet dat we die gekocht hadden.

Voordat u het begrijpt moet ik eerst uitleggen dat ons huis grenst aan een meertje en dat het logisch is dat er in het water vissen wonen. Nu willen deze nog wel eens gevangen worden of een andere natuurlijke dood sterven. Kennelijk had 1 vis op één van deze wijzen het leven gelaten. Op zich niet zo erg natuurlijk maar een aasgier had de vis ontdekt en op het land gelegd. Precies daar waar ons huis staat. Een dode vis en 35 gr gaan niet samen. De rest zal ik u onthouden, maar wij hebben vanavond binnen gegeten. We hebben wel een mooie foto van een aasgier.

Verder zijn we solidair. Ook wij hebben regen nu maar bij een temperatuur van rond de 30 gr voelt dat toch wat anders aan. De komende dagen kan er af en toe nog wat vallen maar daarna is het weer volop zonneschijn. Daarbij moet het af en toe regenen, want dan waardeer je zon nog meer.

Wat we morgen gaan doen weten we nog niet. Wij hebben nog veel op het programma staan. Wat het wordt we zien het wel.