Daar zijn we weer

Daar zijn we weer . . . . in Amerika met onze belevenissen.

Eigenlijk hadden de heren het verhaal al eerder moeten plaatsen, maar de beide heren waren te moe.

Logisch als je bijna 24 uur wakker bent en de spelcomputer belangrijker is dan slapen. Hoewel het werd steeds vroeger maar we waren pas laat in ons hotel in Homestead. Of eigenlijk waren we daar ook weer heel vroeg. 06.00 uur jullie tijd. In onze tijd middernacht.

Alles verliep voorspoedig totdat we uit Londen wilden vertrekken. Net voordat we de startbaan op mochten rijden, moesten we eerst een vliegtuig die uit nood moest landen voor laten gaan. Hij ging ervoor en 1 ½ uur later mochten wij pas. Helaas wist de piloot geen kortere weg waardoor we ook 1½ uur later in Miami aankwamen.

Deze internationale luchthaven doet er alles aan om het hun passagiers makkelijk te maken. Zij wel, de immigratie niet. We mochten zelf op de computer de toegangscontrole doen. Paspoort scannen, vingerafdrukken nemen en een foto maken. Je zou je zelf zo toelaten in Amerika, maar daar staken de Amerikanen een stokje voor. Omdat we uit de computer een print kregen met onze gegevens en een groot kruis erop mochten we alsnog langs de immigratie. Gelukkig wij niet alleen, maar iedereen. Wel zo eerlijk natuurlijk. Maar daardoor hebben we alsnog 1 ½ uur langer doorgebracht op Miami International Airport.

Pas rond 22.00 uur konden we onze auto ophalen en na een omweg waren we rond middernacht in ons hotel en niet veel later in bed. Om er 4 uur later weer uit te stappen. Na ons tot 06.15 uur vermaakt te hebben met het verzetten van de klokken in alle meegesleepte apparaten konden we aan het eerste ontbijt. Het tweede volgde bijna een uur later toen beide heren uit hun bed kwamen.

Over de dag daarna valt verder weinig te melden. We gaan van Miami naar Kissimmee. Om 09.00 uur vertrekken en om 17.00 uur aankomen. En dat alles met een hoge temperatuur van boven de 30 gr. Strakblauwe lucht en dat blijft hopelijk de volgende dagen zo. Dat we de gehele dag gereden hebben komt omdat we regelmatig stil gestaan hebben. Om een fruitstand te bezoeken en alle Walmarten die er zijn op onze route. Dat omdat de beide heren even eigen stoel willen hebben in de auto. Bij de Walmart hadden we er maar 1, maar we wilden er 2 en laten ze die nu net niet meer hebben, Daarom bij alle Walmarten maar gestopt maar niet gevonden.

We zitten nu weer ouderwets in het huis in Kissimmee en ik zou nog wel meer kunnen vertellen, maar met dat vele gapen lukt dat niet. Morgen dan maar verder en nu gauw naar bed want jullie komen er al bijna weer uit.

jos en louise

Fijn te lezen, dat jullie (met onderbrekingen), veilig zijn aangekomen.
En nu het grote genieten!
Veel plezier allemaal en wij volgen jullie op afstand.

Lieve groeten,
Jos en Louise

Leen & Marja

Lieve allemaal,

De eerste dagen zijn altijd pittig. Even je draai vinden en het tijdsverschil wegwerken.Zo warm als het bij jullie is,zo koud was het hier gister. Er is een enorme hagelbui over Geversduin gekomen,het was net of we op wintersport waren.Marco,Silvano en Leen hebben
jullie voortent verlost van alle pingpongballen op het dak.Hebben jullie ons nog gezien vanuit het vliegtuig? We stonden allemaal met ons vlaggetje gereed.Warme groetjes van iedereen, we kijken met spanning uit naar jullie volgende verslag.